Bamse

För cirka ett år sen fick Daniel en briljant ide, vi skaffar en fågel!
Fixat och klart var det när jag kom till Bokenäs en sen kväll och skulle hämta honom. Där står han med fågel, bur och hela paketet. Hade jag blivit förvarnad? Oh nej! Men fågeln fick följa med hem...

Säg då att man gör likadant fast med en hund...

Igår var jag hemma hos Sofia i Ljungkile och fikade med Erika, Susanne och Cecilia.
Resten av dagen skulle jag tillbringa med Daniel samt..... våran nya hund?? Visste jag om att jag helt plötsligt en vacker dag skulle bli hundägare? Tror inte det va!!

Ja ja.....Ska man va helt ärlig så är jag inte hund ägare på riktigt, inte än i alla fall.. denna gången va jag inte riktigt lika snäll och tillmötesgående som med fågeln.
Hunden, eller Bamse som han heter, ska få stanna hos oss tills på söndag.
För det första så vet jag inte om jag klarar av att äga en hund på grund av allergin, och för det andra så är det väl ganska bra att prata igenom allt både en och två gånger. Det ska bli bra både för oss och för hunden.

Så idag har Bamse först varit med Daniel i Ljungkile och sen varit med oss och firat Mimmie som fyller 26 år. Stackarn har ju inte vart ute bland folk på över 2 år så han var ju helt utom sig av lycka!! Gooding!


I övrigt har jag varit hos tandläkaren idag och borrat 7 tänder, nej inga som tur är!
Även om jag lovat tanddoktorn att äta sallad och dricka vatten resten av året så fick jag göra ett undantag då jag fikade och åt onyttigheter med Katrin direkt efter...

Idag blir det att sova med 2 killar, för ovanlighetens skull. Mysigt värre, men endasr när den ena heter Daniel och den andre heter Bamse...

Go natt  / Martina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0