Klipp o färg

Sista dagen tillsammans med klassen idag, sen splittras vi och läser olika kurser.
Inte klokt vad tiden går fort, snart färdig med utbildningen och allt!

Studiebesök på ambulansen samt NÄL igår, lång men intressant dag. Skulle kunna tänka mig att jobba på ambulansen, men fys testerna är inte att leka med, iallafall inte för en klen en som mig :P

Filmen vi såg i skolan idag fick en att fundera om man valt rätt yrke. Hjärtstillestånd, filmat på plats av ett filmteam som fick åka med ambulansen... 
Den andra delen handlade om en kille som hade fått det största sår jag någonsin har sett. Shit pomfritt, hela klassen ryggade tillbaka! Det riktigt vände sig i magen och hade man varit på plats så hade man antagligen sprungit runt som en gapande tupp före man tuppat av ...
Men vem vet, man kanske lär sig hantera sånt, det återstår att se...
Iallafall: Kirurgen nästa där jag ska göra min praktik de kommande 4 veckorna. Får se hur modig jag är då!!?

På tal om annat så blev det klipp plus färg för min del igår.
Hade inte gjort nåt åt min fällande risbuske till huvudbonad på säkert ett halvår-år så det var på tiden!
3 hela timmar senare kom jag ut som en helt ny människa från frisören, inte för att det blev någon extrem förändring men detta är nog något jag kan leva med det kommande halvåret-året iallafall!!
 
Nu blir det kyckling och revbensspjäll- eller renbensspjäll som jag alltid sagt (och trott att det hetat) i flera år tills jag blev äldre och fick reda på att det minsann inte heter så...yeah yeah petnissar!!

Trevlig kväll from me to you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0